Visuell kunst

0001_TRKK_kommunikasjonsK_750x750px_visuellekunstfag_.png

Visuell kunst er en fellesbetegnelse for de billedskapende kunstartene og omfatter et bredt spekter av uttrykksformer. I kulturskolen underviser vi innen et bredt spekter av uttrykk og teknikker som tegning, maleri, skulptur, grafikk, mm. Vi jobber langsiktig i prosess. I undervisningen legger vi vekt på å ta vare på og utvikle elevens skaperglede, mestringsfølelse, og egen skaperkraft. De unge kunstnere får også vise fram verkene sine på forskjellige store og små kunstutstillinger.

Se eksempler på hva vi jobber med på Vår digitale utstilling

Undervisningen er 90 minutter per uke, i grupper fordelt etter alder. Vi tar inn inntil 8 elever i hver gruppe.

Utstyr
Elever må betale en egenandel på kr. 200 per semester for utstyr.

Undervisningssted
Bispehaugen skole, Byåsen skole, Huseby barneskole, Nidarvoll/Sunnland skole, Ranheim skole, Sørborgen skole (Klæbu) og Brygga i Kjøpmannsgata 65.

Timeplan visuell kunst 24/25